Käy lääkärissä1.
Jos matkasi on peruuntumassa sairauden tai tapaturman vuoksi, käy lääkärin vastaanotolla. Peruuntumisen korvattavuus arvioidaan aina lääketieteellisin perustein. Ilmoita palveluntarjoajalle2.
Hae ensin korvausta palveluntarjoajalta. Matkan peruuntumiskuluina maksamme vain sen osuuden matkan hinnasta, jota matkanjärjestäjä tai muu palveluntarjoaja ei sinulle palauta. Ilmoita vahingosta3.
Voit ilmoittaa sinulle sattuneesta vahingosta tekemällä vahinkoilmoituksen verkkopalvelussa.
Ilmoita samalla matkan peruuntumisesta aiheutuneet kulut ja tiedot palveluntuottajilta saamistasi palautuksista.
Pyydämme sinulta tarvittaessa vahinkoon liittyvät asiakirjat, kuten lääkärintodistuksen, matkanjärjestäjän todistuksen sekä peruuntuneen matkan kulutositteet.
sinun tai lähiomaisesi äkillisestä ja odottamattomasta sairastumisesta, vakavasta tapaturmasta tai kuolemasta
hyvässä hoitotasapainossa olleen perussairauden äkillisestä ja odottamattomasta pahenemisesta matkan varaamisen jälkeen tai
kahdestaan matkustaessa matkakumppanin äkillisestä, vakavasta sairastumisesta, vammautumisesta tai kuolemasta.
Matkan keskeytyminen ulkomailla1.
Jos olet parhaillaan ulkomailla, saat apua matkahätäpalvelustamme .+358 8000 4531
Ulkomailla sinua palvelee yhteistyökumppanimme SOS International, josta saa apua sopivan hoitopaikan valitsemiseen sekä ylimääräisten majoitusten ja matkojen järjestämiseen matkan keskeytyessä. Suomenkielinen palvelu on käytössäsi ympäri vuorokauden. Matkan keskeytyminen kotimaassa2.
Jos olet kotimaan matkalla ja maktaan tulee muutos matkasairauden tai -tapaturman vuoksi, hakeudu jo matkalla ollessasi lääkärinhoitoon maksamalla käyntisi itse tai näyttämällä meidän terveyskumppanillemme matkavakuutustodistusta.
Matkavakuutustodistuksen tietojen perusteella lääkäriasema voi laskuttaa suoraan meitä. Matkavakuutustodistuksen voi tulostaa verkkopalvelustamme. Vahinkoilmoitus ja korvauksen haku3.
Jos SOS International ei ole ollut mukana hoitamassa vahinkoasiaasi, täytä vahinkoilmoitus verkkopalvelussa.
Verkkopalvelussamme voit myös hakea korvausta itse maksamistasi matkan keskeytymisen kuluista.
Selvitä myöhästymisen syy1.
Jos matkustat yleisellä kulkuneuvolla, pyydä liikennöitsijältä tai viranomaiselta selvitys, miksi kulkuneuvo ei liikkunut aikataulun mukaisesti. Tarvittaessa pyydämme sinulta tarkemman selvityksen myöhästymisen syystä myös omalla autolla matkustaessasi. Hae korvausta palveluntuottajalta2.
Hae ensin korvausta palveluntuottajalta. Matkalta myöhästymisen kuluina maksamme vain sen osuuden matkan jatkamisesta aiheutuneista ylimääräisistä matka- tai majoituskuluista, mitä matkanjärjestäjä tai muu palveluntuottaja ei sinulle hyvitä. Ilmoita vahingosta ja hae korvausta3.
Voit ilmoittaa sinulle sattuneesta vahingosta ja hakea korvausta verkkopalvelussamme. Liitä vahinkoilmoitukseen selvitykset myöhästymisen syystä ja hakemistasi matkan myöhästymisen kuluista.