Skador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsbo
Förstasidan
För kunden
För kunden
Skador och ersättning
Hantera ärenden elektroniskt
Kontaktuppgifter
Förmåner och kampanjer
Begär ett anbud
Boka tid
Fakturering
Dödsbo
Försäkringar
Försäkringar
Fordon
Kaskoförsäkring
Trafikförsäkring
Motorcykelförsäkring
Försäkring för paketbil
Mopedförsäkring
Alla fordonsförsäkringar
Bil
Båt
Hem
Hälsa
Olycksfallsförsäkring
Sjukkostnadsförsäkring
Barnförsäkring
Babyförsäkring
Invaliditetsförsäkring
Skydd vid allvarlig sjukdom
Alla hälsoförsäkrignar
Resa
Liv
Djur
Hundförsäkring
Kattförsäkring
Hästförsäkring
Övriga djurförsäkringar
Alla djurförsäkringar
Skog
Konkurrensutsätt försäkringarna
Placering
Placering
Börja placera
Fonder och placeringsportföljer
Placeringsförsäkring
Private Banking
Hållbarhet i placeringsverksamhet
Alla produkter och tjänster
Finansiering
Finansiering
Bilfinansiering
Personkunder
Företagskunder
Lantbrukskunder
Om LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningSkador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsbo
Här hittar du en omfattande lista över skadesituationer och råd om hur du ska agera.
Skador och ersättningar
Larmtjänst 24 h Vid hemmets brand- och läckageskador, trafikskador samt reseskador utomlands +358 800 0 4531. Du får i en nödsituation alltid hjälp, rådgivning och service på finska, svenska och engelska.
Ansök om tillstånd för direktfakturering på nätet. När du har i bruk en sjukkostnads- eller olycksfallsförsäkring kan du på förhand ansöka om tillstånd för direktfakturering till ditt läkarbesök. Se direktiv.
Anvisningar för hur privatkunder ska agera i skadesituationer
Se anvisningar vid olycksfall. Företagskund Lantbrukskund
Få ordning på dina skadeärenden på en gång
Fullmakt för försäkrings- och skadeärenden
Du kan befullmäktiga en annan person att sköta dina försäkringsärenden. Fullmakten gäller alltid tills vidare.
Överklagan på försäkrings- och ersättningsbeslut
Ibland förknippas ett beslutsfattande med en missuppfattning eller så gör vi ett fel. Du kan söka ändring på ett försäkrings- eller ersättningsbeslut som vi har fattat och vi hjälper dig med ändringssökandet, så att eventuella fel åtgärdas. Vi vill säkerställa att du får smidig service i alla situationer.
Sköt dina försäkringsärenden elektroniskt
I vår nättjänst hittar du alla dina försäkringsdokument på ett ställe och kan sköta dina försäkringsärenden. Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, begära en ändring i din försäkring, ansöka om ersättning och anmäla en skada. Du har också möjlighet att skicka ett meddelande till våra specialister. Läs mer om e-tjänsterna.
När du inte vill använda din tid till att sköta försäkringsärenden, se åtminstone till att sköta dessa
Beställ e-faktura Börja använda den papperslösa servicen Ge ditt samtycke till marknadsföring Upprätta en fullmakt Ladda ned ett försäkringsbevis
Uträttning av ärenden för privatpersoner
Kontaktuppgifter Köp försäkring Skador och ersättning Begär ett anbud Boka tid till ett möte Onlinemöte Fakturering Ge respons Kontaktbegäran för placering Hantera ärenden elektroniskt