Gå rakt till innehållGå rakt till sidfoten
PersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
FI
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsbo
FörstasidanFör kundenSkador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsboFörsäkringarFordonKaskoförsäkringTrafikförsäkringMotorcykelförsäkringFörsäkring för paketbilMopedförsäkringAlla fordonsförsäkringarBilBåtHemHälsaOlycksfallsförsäkringSjukkostnadsförsäkringBarnförsäkringBabyförsäkringInvaliditetsförsäkringSkydd vid allvarlig sjukdomAlla hälsoförsäkrignarResaLivDjurHundförsäkringKattförsäkringHästförsäkringÖvriga djurförsäkringarAlla djurförsäkringarSkogKonkurrensutsätt försäkringarnaPlaceringBörja placeraFonder och placeringsportföljerPlaceringsförsäkringPrivate BankingHållbarhet i placeringsverksamhetAlla produkter och tjänsterFinansieringBilfinansieringPersonkunderFöretagskunderLantbrukskunderOm LokalTapiola
För kundenFörsäkringarPlaceringFinansiering
Skador och ersättningSkador och ersättningHantera ärenden elektronisktKontaktuppgifterFörmåner och kampanjerBegär ett anbudBoka tidFaktureringDödsbo
Skador och ersättningar
Larmtjänst 24 h Vid hemmets brand- och läckageskador, trafikskador samt reseskador utomlands +358 800 0 4531. Du får i en nödsituation alltid hjälp, rådgivning och service på finska, svenska och engelska.
Ansök om tillstånd för direktfakturering på nätet. När du har i bruk en sjukkostnads- eller olycksfallsförsäkring kan du på förhand ansöka om tillstånd för direktfakturering till ditt läkarbesök. Se direktiv.
Anvisningar för hur privatkunder ska agera i skadesituationer
Är du företags- eller lantbrukskund?Se anvisningar vid olycksfall.
Företagskund
Lantbrukskund
Få ordning på dina skadeärenden på en gång
Fullmakt för försäkrings- och skadeärendenDu kan befullmäktiga en annan person att sköta dina försäkringsärenden. Fullmakten gäller alltid tills vidare.
Överklagan på försäkrings- och ersättnings­beslutIbland förknippas ett beslutsfattande med en missuppfattning eller så gör vi ett fel. Du kan söka ändring på ett försäkrings- eller ersättningsbeslut som vi har fattat och vi hjälper dig med ändringssökandet, så att eventuella fel åtgärdas. Vi vill säkerställa att du får smidig service i alla situationer.
Sköt dina försäkringsärenden elektronisktI vår nättjänst hittar du alla dina försäkringsdokument på ett ställe och kan sköta dina försäkringsärenden. Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, begära en ändring i din försäkring, ansöka om ersättning och anmäla en skada. Du har också möjlighet att skicka ett meddelande till våra specialister. Läs mer om e-tjänsterna.
När du inte vill använda din tid till att sköta försäkrings­ärenden, se åtminstone till att sköta dessaBeställ e-faktura
Börja använda den papperslösa servicen
Ge ditt samtycke till marknadsföring
Upprätta en fullmakt
Ladda ned ett försäkringsbevis
Uträttning av ärenden för privatpersonerKontaktuppgifter
Köp försäkring
Skador och ersättning
Begär ett anbud
Boka tid till ett möte
Onlinemöte
Fakturering
Ge respons
Kontaktbegäran för placering
Hantera ärenden elektroniskt
Populäraste produkternaBilförsäkring
Hemförsäkring
Båtförsäkring
Reseförsäkring
Olycksfallsförsäkring
Djurförsäkring
Livförsäkring
Placeringsfonder
Placeringsförsäkring
Om LokalTapiolaLokalTapiola-gruppen
Arbeta hos oss
Nyhetsrum
Ansvarstagande
För media
Rapporteringskanal
Sökande av ändring
Företagskundens sidorSidor för lantbrukskunder
För kundenSkador och ersättningarVill du fortfarande byta språk?JaNej