Käy lääkärissä1.
Jos matkasi on peruuntumassa sairauden tai tapaturman vuoksi, käy lääkärin vastaanotolla. Peruuntumisen korvattavuus arvioidaan aina lääketieteellisin perustein. Ilmoita palveluntarjoajalle2.
Hae ensin korvausta palveluntarjoajalta. Matkan peruuntumiskuluina maksamme vain sen osuuden matkan hinnasta, jota matkanjärjestäjä tai muu palveluntarjoaja ei sinulle palauta. Ilmoita vahingosta3. .Voit ilmoittaa sinulle sattuneesta vahingosta sähköisellä lomakkeella
Ilmoita samalla matkan peruuntumisesta aiheutuneet kulut ja tiedot palveluntuottajilta saamistasi palautuksista.
Pyydämme sinulta tarvittaessa vahinkoon liittyvät asiakirjat, kuten lääkärintodistuksen, matkanjärjestäjän todistuksen sekä peruuntuneen matkan kulutositteet.
sinun tai lähiomaisesi äkillisestä ja odottamattomasta sairastumisesta, vakavasta tapaturmasta tai kuolemasta
hyvässä hoitotasapainossa olleen perussairauden äkillisestä ja odottamattomasta pahenemisesta matkan varaamisen jälkeen tai
kahdestaan matkustaessa matkakumppanin äkillisestä, vakavasta sairastumisesta, vammautumisesta tai kuolemasta.
Jos matka keskeytyy ulkomailla1.
Jos olet parhaillaan ulkomailla, saat apua matkahätäpalvelustamme .+358 8000 4531
Ulkomailla sinua palvelee yhteistyökumppanimme SOS International, josta saa apua sopivan hoitopaikan valitsemiseen sekä ylimääräisten majoitusten ja matkojen järjestämiseen matkan keskeytyessä. Suomenkielinen palvelu on käytössäsi ympäri vuorokauden. Jos matka keskeytyy kotimaassa2.
Jos olet kotimaan matkalla ja siihen tulee muutos matkasairauden tai -tapaturman vuoksi, hakeudu jo matkalla ollessasi lääkärinhoitoon maksamalla käyntisi itse tai näyttämällä meidän terveyskumppanillemme matkavakuutustodistusta.
Matkavakuutustodistuksen tietojen perusteella kumppanimme voi laskuttaa suoraan meitä. Vahinkoilmoitus ja korvauksen haku3.
Selvitä myöhästymisen syy1.
Jos matkustat yleisellä kulkuneuvolla, pyydä liikennöitsijältä tai viranomaiselta selvitys, miksi kulkuneuvo ei liikkunut aikataulun mukaisesti. Tarvittaessa pyydämme sinulta tarkemman selvityksen myöhästymisen syystä myös omalla autolla matkustaessasi. Hae korvausta palveluntuottajalta2.
Hae ensin korvausta palveluntuottajalta. Matkalta myöhästymisen kuluina maksamme vain sen osuuden matkan jatkamisesta aiheutuneista ylimääräisistä matka- tai majoituskuluista, joita matkanjärjestäjä tai muu palveluntuottaja ei sinulle hyvitä. Ilmoita vahingosta ja hae korvausta3.